• تهران، شهرستان ملارد، چهار راه ملارد، بلوار ملارد ویلای جنوبی، نبش خیابان هشتم شرقی، شرکت فلکسور پارس (تسمه نقاله تهران سابق)

  • 02165409575

  • 3166152756

دستورالعمل نصب لرزه گیر لاستیکی

با در نظر گرفتن تنوع تولید لرزه گیر های لاستیکی در دو نوع فیکس فلنج و روتاری فلنج در سایز های یک اینچ تا 140 اینچ ، موارد ذیل می بایست در زمان نصب قطعه در نظر گرفته شود :

1- در ابتدا تطابق شرایط سرویس قطعه ( دما، فشار، نوع سیال ) با شرایط کاری خطی که قرار است قطعه در آن نصب شود الزامی می باشد و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت از نصب قطعه خود داری فرمائید.

لازم به ذکر است در صورت داشتن فشار منفی یا خلاء لرزه گیر می بایست دارای رینگ خلاء باشد.

2-قبل از نصب لرزه گیر از وجود سطوح آب بندی (ریس آب بندی فلنج) برروی فلنج های مقابل اطمینان حاصل کنید.

3- حفظ اندازه نرمال قطعه در زمان نصب الزامیست . ( اندازه ارتفاع قطعه در هنگام خرید از سوی کارشناسان فروش اعلام می گردد. )

کشیدگی و جمع شدگی بیش از حد مجاز در حین نصب موجب آسیب و قطعا کاهش طول عمر محصول می شود .

4- پیچ و مهره ها می بایست در 3 مرحله بصورت ضربدری بسته شوند . که با استفاده از ترکمتر به صورت ذیل می باشد : مرحله یک : پیچ ها با دست بسته شوند

مرحله دوم : با ترک متر 20 NM بصورت ضربدری محکم شوند.

مرحله سوم : بصورت ضربدری با توجه به جدول ذیل آب بند شوند.

تا سایز DN 80 حداکثر 40 NM

تا سایزDN 300 حداکثر 50 NM

تا سایز DN 500 حداکثر 80 NM

در صورتی که در هنگام نصب امکان استفاده از ترکمتر امکان پذیر نیست می توانید پیچ ها را بصورت ضربدری ببندید تا جایی که از آب بند شدن ریس لاستیکی بدنه لرزه گیر با ریس فلنج مقابل اطمینان حاصل کنید.

5- در نهایت با در نظر گرفتن واشرلاستیکی در دوطرف میل مهار ها ، مهره ها تا حد نرمال محکم گردد.(درصورت فیکس نشدن مهره ها بر اثر لرزش حاصل از پمپ ، مهره ها به مرور باز و باعث کشیدگی و در نهایت پارگی لرزه گیر خواهد شد . )

6- در صورت نصب در فضای باز حتی المقدور از تابش مستقیم نور آفتاب به بدنه لرزه گیر جلوگیری شود.

7- در هنگام جوشکاری و برشکاری حتما میبایستی قسمتهای لاستیکی را کاملا در مقابل حرارت و دیگر عوامل محافظت کنید.

بادر نظر گرفتن تنوع تولید لرزه گیر های اکاردئونی در سه نوع جوشی ، سر دنده و فلنجدار (مهاردار یا بدون مهار ) در سایز های یک اینچ تا 112 اینچ ، موارد ذیل می بایست در زمان نصب قطعه در نظر گرفته شود :

1- در ابتدا تطابق شرایط سرویس قطعه ( دما، فشار، نوع سیال ) با شرایط کاری خطی که قرار است قطعه در آن نصب شود الزامی می باشد و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت از نصب قطعه خود داری فرمائید.

لازم به دکر است در صورت داشتن فشار بالای 25 بار اتصال آکاردئونی می بایست دارای رینگ محافظ روی بلوز باشد.

2-قبل از نصب از وجود سطوح آب بندی (ریس آب بندی فلنچ) برروی فلنچ های مقابل اطمینان حاصل کنید. و الزاما می بایست از واشر آب بندی متناسب با نوع سیال استفاده گردد .

2- حفظ اندازه نرمال قطعه در زمان نصب الزامیست . ( اندازه ارتفاع نرمال قطعه در هنگام خرید از سوی کارشناسان فروش اعلام می گردد. )

کشیدگی و جمع شدگی بیش از حد مجاز(اندازه مجاز حرکت های طولی و عرضی روی لیبل ) در حین نصب موجب آسیب و قطعا کاهش طول عمر محصول می شود .

4- پیچ و مهره ها میبایست بصورت ضربدری بسته شوند . تا جایی که از آب بند شدن ریس فلنج با ریس فلنج مقابل اطمینان حاصل گردد.

5- در نهایت با در نظر گرفتن اندازه مجاز حرکت های طولی و عرضی روی لیبل مهره های در دوطرف میل مهار ها ، حد نرمال فیکس گردد.(درصورت فیکس نشدن مهره ها بر اثر انبساط طولی حاصل از دما ، مهره ها به مرور باز و باعث کشیدگی و در نهایت دفرمگی محصول خواهد شد . )

6- هنگام نصب اتصال آکاردئونی جوشی به دلیل عملیات جوشکاری حتما از پوشش مناسب بدنه آکاردئونی شکل (بلوز) اظمینان حاصل گردد

7- در هنگام جوشکاری و برشکاری حتما میبایستی قسمتهای لاستیکی را کاملا در مقابل حرارت و دیگر عوامل محافظت کنید.